Ananas Dieet

Wil je snel en makkelijk je laatste overtollige kilo’s verliezen, dan is het Ananas Dieet het juiste dieet voor jou. Het Ananas Dieet is naast heel gezond en effectief ook nog eens heel fris en lekker.

Het Ananas Dieet is bedoeld voor mensen die nog net even de laatste pondjes willen verliezen. Het Ananas Dieet is niet een dieet dat uw eetpatroon veranderd, waardoor het Ananas Dieet ook niet geschikt is om lang te volgen.

Met het Ananas Dieet kan men zich 4 dagen uitleven met het maken van overheerlijke gerechten van ananas.

Het Ananas Dieet zorg voor een gewichtsverlies van 5 kilo. Hierna bestaat de mogelijkheid om het Ananas Dieet nog eens vier dagen te herhalen.

Regels voor het Ananas Dieet:
Voor een optimaal resultaat moet je je aan de volgende regels houden:

  • 1. Per dag 3 liter water drinken.
  • 2. Tussen 8 uur 's avonds en 8 uur 's morgens niet meer eten. Je lichaam heeft in die periode de tijd nodig het voedsel te verwerken en tot rust te komen. Je gaat je hierdoor energieker voelen. Bovendien is het ook beter voor je spijsvertering omdat je lichaam zuiniger om zal gaan met voedingsstoffen.
  • 3. Kauw het eten goed en eet langzaam. Dit alles bevordert een goede spijsvertering.
  • 4. Als ontbijt gebruikt je één volkoren boterham of een volkoren cracker die met halvarine belegd is met 20+ kaas of magere kipfilet. Men kan het op smaak brengen met kruiden. Drink bij het ontbijt een beker vers uitgeperste vruchtensap en gebruik geen koffie of thee.
  • 5. Lunch vier uur later na je ontbijt. Als lunch gebruik je 2 volkoren boterhammen of 4 volkoren crackers besmeert met boter en smeerkaas. Eventueel kunnen de boterhammen of crackers belegd worden met alfalfa of waterkers. Men kan ook kiezen voor magere kwark met plakjes aardbei of banaan.
  • 6. Het hoofdgerecht pas 4 uur na de lunch eten.

4 Dagen Ananas Dieet:

Dag 1: Se-oen

Leg de Se-oen ( een fijnere vorm van mihoen verkrijgbaar bij de toko) enkele minuten in water dat net van de kook af is (en dus ook van het vuur.) Het wordt heel snel gaar. Bak ondertussen 100 gram in blokjes gesneden varkensfilet met peper en zout tot het gaar is. Voeg 200 ml water toe en een half bouillonblokje. Leg de se-oen hierin en laat de smaken goed intrekken. Voeg als laatste een kwart, in stukjes gesneden, verse ananas toe. Maak af met een beetje verse munt.

Dag 2: Ananas Salade

Was 150 gram veldsla goed en verwijder de harde steeltjes. Maak een papje van een eetlepel olie, een eetlepel azijn, wat peper, zout, kerrie en kippenbouillon. Meng dit door de veldsla en verdeel er verder een halve in stukjes gesneden ananas doorheen en een klein blikje mandarijntjes of twee verse gepelde mandarijnen. Maak het af met flink wat zwarte peper. Je mag hier 1 pistoletje bij eten.

Dag 3: Ananas Risotto

Pel een ananas. Snij hem in partjes en vang het sap op. Leng het sap aan met melk tot 250 ml. Giet dit in een koekenpan en meng hierbij twee kopjes risottorijst. Breng dit langzaam aan de kook en voeg een eetlepel suiker en een theelepel kaneel toe. Breng het aan de kook en zet het vuur op zacht. Laat het gerecht nu langzaam garen. Voeg na 15 minuten de partjes van een halve ananas toe en laat het verder sudderen tot het gaar is. Serveer het warm of koud bestrooid met flink wat kaneel.

Dag 4: Ananas Sandwich

Eenvoudiger kan het niet, maar het is wel heel lekker. Neem twee sneetjes volkoren brood, snij ze schuin door vieren en bestrijk ze met melk. Bak deze sneetjes in de koekenpan met een klein klontje boter tot ze een beetje krokant worden. Leg ze op een bord en laat ze iets afkoelen. Leg nu op ieder broodje een klein schepje huttenkase en een flinke plak ananas. Eet smakelijk!