Het Dreamline Dieet - Een dieet met een menuplan voor elke dag!

Dreamline Dieet

Het Dreamline dieet is een menuplan voor elke dag. Het menuplan bestaat uit een lijst met verplichte voedingswaren per dag. Het Dreamline dieet bestaat uit 4 schijven.

Het is wel van groot belang dat je de verplichte voedingsmiddelen uit de lijst ook daadwerkelijk gebruikt tijdens je maaltijden.

Schijf 1: Graanproducten, brood en pasta
Schijf 2: Groente en fruit
Schijf 3: Vlees, vis, kaas, eieren en vervangers
Schijf 4: Oliën en vetten (o.a. boter)

Een maaltijd is pas compleet als elke schijf in de maaltijd aanwezig is. Ook is het dagelijks verplicht de volgende producten te gebruiken:

Dagschema voor het Dreamline dieet:

Ontbijt:

Begin de dag met een vrucht of 100 ml vruchtensap.

Een half uur later 1 snee bruin volkoren of 2 volkoren crackers belegd met 1 van het volgende:

Of in plaats van het bovenstaande 30 gram graanproducten (bambix, cornflakes, muesli, griesmeel, havermout etc) aangemaakt met halfvolle melk / magere yoghurt of karnemelk.

Lunch:

2 sneeën bruin brood ( of 1 snee bruin brood en 2 volkoren knäckebröd)

Lunch:

Combineer 120 gram plusgroenten en een onbeperkte hoeveelheid overige groenten met een keuze uit 100 gram aardappelen, rijst of volkoren pasta, en daarbij een keuze uit 100 gram vis, wild of gevogelte.

Voorbeelden van overige groenten: alfalfa, andijvie, asperges, Augurken, Bloemkool, Broccoli, Knolraap, Knolselderij, komkommer, Kool, Paddestoelen, Paprika, prei, sla (alleen ijsberg), Snijbonen, Sperziebonen, Taugé, Tomaten, Witlof, Zuurkool.