Afslank Artikelen

10 dieettips om gewicht te verliezen

Tegenwoordig willen alle mensen graag slank en gezond zijn. Men heeft begrepen dat overgewicht schadelijk is voor de gezondheid. Onderstaand volgen enkele dieettips die je kunnen helpen met afvallen. Als je deze tips opvolgt, zul je snel resultaat zien.

(1)Gezonde eetgewoontes:

Het voedsel dat je eet moet rijk zijn aan vitamines en mineralen, zodat je lichaam goed kan functioneren. Eet voedsel dat arm aan vet en calorieën is. Yoghurt en uien zijn bijvoorbeeld twee gezonde voedselproducten die weinig vet en calorieën bevatten. Gezonde voeding leidt tot een duurzame gezondheid en is daarom zo belangrijk.

(2) Vermijd het vet van vlees:

Het vel van de kip zit vol met vet – verwijder dit dus voordat je de kip braadt of kookt. Ook het vet van vlees is niet goed voor de gezondheid. Eet altijd mager vlees zonder vet.

(3) Doe verslag aan iemand:

Zoek altijd een familielid of vriend met wie je je dieetplannen en je gedachten kunt delen. Het is veel gemakkelijker om je doelen te bereiken als je ze met iemand deelt. Als je gaat wandelen of sporten, zoek dan een maatje om dat samen mee te doen. Dat is veel motiverender, en je vriend of familielid kan je eventueel corrigeren bij fouten. Door je afvalprogramma samen met iemand te doen, wordt het gemakkelijker om het vol te houden en door te zetten tot je je doel hebt bereikt.

(4) Houd een voedseldagboek bij:

Het bijhouden van een voedseldagboek zal je helpen om het aantal calorieën dat je inneemt laag te houden. Schrijf alles op wat je eet. Hierdoor kun je bijhouden hoeveel calorieën je dagelijks inneemt en kun je je bewust worden van je eetgewoontes.

(5) Vermijd oliën en vetten:

Vermijd het eten van gebakken of gefrituurd voedsel. Gebruik een teflon bakpan, zodat je minder olie nodig hebt. Olie is namelijk zeer rijk aan calorieën. Gebruik alleen plantaardig olie om in te bakken, omdat dit uit onverzadigde vetzuren bestaat.

(6) Wees geduldig:

Afvallen kost tijd. Je hebt hiervoor geduld, vastberadenheid, discipline en toewijding nodig. Je moet je dieetplan serieus nemen en je aan de afspraken met jezelf houden. Als je dit op de goede manier doet, zul je beslist gewicht verliezen. Geef nooit op, want als je dat doet, zul je snel alle kilo’s er weer bij krijgen die je eerder had verloren.

(7) Beweging:

Diëten en beweging staan in direct verband met elkaar. Het één kan niet zonder het ander. Je moet beide doen om resultaten te behalen. Een caloriearm dieet en regelmatig sporten en bewegen zijn beide voorwaarden voor het succesvol afslanken. De beste manier van beweging zijn aerobische oefeningen gecombineerd met krachttraining. Dit versnelt je stofwisseling – je lichaam zal beginnen vet te verbranden als brandstof voor de beweging en spiermassa gaan opbouwen.

(8) Eet vaak en regelmatig:

Er zijn mensen die maaltijden overslaan in de hoop op die manier af te vallen. Dat is echter een zeer slechte gewoonte. Als je wilt afvallen, moet je vaak kleine maaltijden eten en vooral het ontbijt niet overslaan. Eet zes kleine maaltijden per dag in plaats van drie gewone. Hiermee versnel je je stofwisseling, waardoor je lichaam meer calorieën verbrandt.

(9) Vetverbrandende middelen:

Soms zijn er in het lichaam heel hardnekkige vetophopingen aanwezig, die heel moeilijk zijn te verbranden, omdat er in die delen heel weinig bloed stroomt. Het vet kan daardoor niet gemakkelijk in de bloedstroom worden opgenomen. Hiervoor zijn er vetverbrandende middelen beschikbaar, zoals efedrine, en bloedverdunnende middelen, zoals aspirine. Neem deze middelen echter nooit zonder eerst advies van je huisarts in te winnen. Lees ook goed de bijsluiters van deze middelen voordat je ze inneemt.

(10) Consistentie:

Het is heel belangrijk om bij het volgen van je afslankprogramma heel consistent te zijn en te blijven. Dit is de allerbelangrijkste factor voor het bereiken van je doel. Stel een programma samen dat goed past bij je lichaam, je persoonlijkheid en leefstijl. Volg dat programma consistent en blijf er trouw aan. Op die manier zul je heel snel kilo’s kwijt raken.

Schrijf een reactie