Afslank Artikelen

Afslanken in slechts zes eenvoudige stappen

Tegenwoordig wil iedereen fit zijn en er zo aantrekkelijk mogelijk uitzien. Vroeger hechtte men minder belang aan het uiterlijk, maar nu droomt iedereen van een fit, goed-geproportioneerd lichaam. Als jij ook zo’n dromer bent kunnen we je helpen je droom te verwerkelijken. Met de zes onderstaande simpele stappen kun je afslanken en het prachtige lichaam krijgen waar jij al jaren van hebt gedroomd.

1. Bepaal je doel:
Werken zonder dat je een duidelijk doel voor ogen hebt faalt altijd. De wens af te slanken is zinloos als je geen plan hebt hoe je je wens wilt realiseren. Belangrijke punten die in het plan aan de orde zouden moeten komen zijn: hoeveel kilo’s wil ik kwijt, een paar kilo of 20 kilo? Wil ik alleen afslanken of ook spieren ontwikkelen? Zodra je deze punten op papier hebt kun je beter voorbereid aan de slag.

2. Vind de oorzaak van je huidige fysieke toestand
Er zijn heel veel mensen die aan overgewicht lijden. De oorzaken van overgewicht kunnen echter voor iedereen verschillend zijn. De een kan bijvoorbeeld te zwaar zijn omdat hij aan de ziekte thyroid lijdt, de ander omdat hij er een ongezond eetpatroon op na houdt. Het is belangrijk om eerst de oorzaak van het overgewicht te vinden, voor je op zoek gaat naar de oplossing.

3. Blijf positief:
Het derde belangrijke punt om te onthouden is dat je altijd positief blijft. Zonder motivatie en een positieve instelling is succes uitgesloten. Je zult gemotiveerd moeten zijn om junk food te laten staan, een wandeling te gaan maken in plaats van televisie te kijken enz. Sommigen mensen vinden het heel moelijk om zichzelf te motiveren; voor hen is een goede coach een oplossing. Deze kan op z’n tijd net dat steuntje in de rug betekenen.

4. Houd je progressie bij:
Om gemotiveerd te blijven en je vooruitgang te kunnen zien is het heel belangrijk je progressie bij te houden in een dagboek of een op een grafiek. Zo kun je successen, maar ook je minder goede periodes goed volgen. Zo weet je steeds waar je staat; of je nog op de goede weg bent, of dat je er nog een schepje bij op moet doen.

5. Hou van je lichaam:
Er zijn heel veel dingen die we bewust doen hoewel we weten dat ze het lichaam schaden. Dat zouden we moeten vermijden. Het is heel belangrijk om van jezelf en je lichaam te houden. Als je voldoende van jezelf houdt zul je altijd alleen dat willen doen wat goed is voor je lichaam.

6. Geloof in jezelf:
Ten slotte: als je resultaten wilt behalen, zul je resultaten moeten verwachten. Je moet er vertrouwen in hebben dat je de kilo’s kwijt kunt raken. Als jij dat vertrouwen hebt kun je er zeker van zeker zijn dat je dat lichaam krijgt waarvan jij al die tijd hebt gedroomd.

Schrijf een reactie