Afslank Artikelen

Dieet Tips Voor In Het Restaurant

Mensen vinden het vaak leuk eens lekker uit eten te gaan en zichzelf gastronomisch te verwennen. Het is weer eens wat anders dan altijd maar dat saaie eten thuis. Maar bij het buiten de deur eten komen wat problemen kijken voor de dieter en zelfs voor de bewust gezonde eter die er niet op uit is af te slanken.

Hieronder volgen enkele tips deze problemen makkelijker de baas te worden.

  • Bestel, ondanks dat de hamburger met friet er ontzettend aantrekkelijk uitziet, toch de sandwich met tomaat en sla en vooraf wellicht een lekker soepje.
  • Ga voor volkoren of zelfs grof volkoren brood in plaats van baguettes, wit brood of foccacia.
  • Vermijd dressings en sausen waarin mayonaise zit.
  • Bestel uw sauzen en mayonaise in een apart bakje en niet op uw maaltijd.
  • Deel een maaltijd met een vriend of vriendin. De meeste maaltijden in een restaurant zijn immers groot genoeg voor drie personen.
  • Vraag de ober aan de keuken door te geven dat u uw maaltijd met zo min mogelijk vetten bereid wilt hebben.
  • Sla een beetje extra kaas deze keer maar over.
  • Bestel pastagerechten met rode sauzen in plaats van de vetrijke crème sauzen.
  • Vermijd alcohol of frisdrank en kies hiervoor in de plaats water, kruidenthee of water met een smaakje. Als u echt frisdrank moet kies dan voor de diet versie.
  • Bestel geen soepen die een crème basis hebben.
  • Bestel gezonde bijgerechten zoals gestoomde groentes. Vermijd echter gerechten met veel zetmeel te bestellen.
  • Eet salsa als een topping in plaats van roomkaas, bacon, boter en room. Salsa heeft veel minder calorieën en een lekker pittig smaakje.
  • Kies in plaats van mayonaise mosterd.
  • Bestel en eet het voorgerecht eerst. Bekijk daarna of u nog meer wilt of zou moeten eten.
  • Zoek op het menu van het restaurant naar gegrilde, gebakken, gestoomde, droog gebraden en gepocheerde maaltijden.
  • Kies voorgerechten die veel groentes of fruit bevatten.
  • Kies voor gerechten met bruine rijst of volkoren brood.
  • Gebruik kruiden en kies voor maaltijden die lekker gekruid zijn.
  • Bestel geen vette knabbels terwijl u op uw maaltijd wacht.

U ziet het, het is gemakkelijk mogelijk gezond en caloriearm buitenshuis te dineren. Door deze tips ten harte te nemen kunt u lekker gezond uit eten gaan.

Schrijf een reactie