Afslank Artikelen

eenvoudige voedingstips

Voedingstips om definitief af te vallen!

Wat zijn de belangrijkte oorzaken van overgewicht? Precies: ongezond eten en te weinig bewegen. In dit artikel zullen we ons beperken tot het ongezonde eetpatroon. De meeste mensen die te dik zijn weten wel dat het deels aan hun eetpatroon ligt, maar het blijkt verschrikkelijk moeilijk om daar iets aan te veranderen: eten is namelijk niet alleen jezelf voeden, het heeft vele andere functies. Veel mensen eten omdat het gezellig is, omdat ze bezorgd of gestressed zijn, of omdat veel eten een gewoonte geworden is.

Het probleem is dat eten natuurlijk ook gewoon erg lekker en gezellig is. We worden de hele dag omringt door duizenden heerlijke verleidingen, en laten we het maar gewoon toegeven, de meeste van ons zijn niet in staat om altijd maar de verleidingen te weerstaan.

Cholocoladetaart, spareribs met veel saus, volvette kaas, patat met, karbonaatjes, chips, cola; het valt ook niet mee om steeds nee te moeten zeggen. Toch zal het moeten. Wat zou je nu moeten doen om voortaan gezonder te eten?

Eenvoudige voedingstips om nu eindelijk definitief af te slanken

1.Water – drink altijd heel veel water. Water is gezond en natuurlijk en bevat geen calorieën. Vermijd softdrinks zoals cola en bitter lemon, gezoet sap en andere zoete drankjes. Ze bevatten enorme hoeveelheden suiker dat in het lichaam omgezet wordt in vet. Drink dus altijd water als je dorst heb en laat de frisdranken de volgende keer staan.
2.Overeet je niet als je honger hebt, en eet niet door totdat je vol zit. Je hersenen hebben tijd nodig het “ik zit vol” signaal door te geven. Eet per dag zes kleine maaltijden in plaats van drie kleine. Als je honger hebt voor je aan de maaltijd begint is het aan te raden eerst een glas water of een stuk fruit te eten.
3.Eet meer gezond voedsel – neem bijvoorbeeld als desert geen ijs of gebak, maar een zoete appel of een sinaassappel. Als je van zoet houdt is het veel gezonder fruit te eten dan een zoet dessert. Door veel fruit en groente te eten val je niet allen af, maar krijg je ook veel belangrijke vitaminen en mineralen binnen.
4.Eet veelzijdig – denk om de Schijf van Vijf. Zorg vooral dat je voldoende carbohydraten, proteïnen en vezels binnenkrijgt. Het maakt ook uit hoe je je voedsel bereidt. Probeer in plaats van te bakken zoveel mogelijk te koken. Wees zuinig met kruiden. Goed gekruid voedsel is natuurlijk erg lekker, maar het maakt ook dik.
5.Probeer je ook aan de volgende algemene kooktips te houden:
Gebruik olijfolie in plaats van boter
Verwijder het vel en het vet van de kip voor je de kip kookt
Kook groenten nooit te lang; dan blijven de vitaminen bewaart.
Wanneer je deze eenvoudige tips opvolgt zul je merken dat je niet alleen afvalt, maar je ook veel fiter voelt.

Schrijf een reactie