Afslank Artikelen

Het gebruik van groene thee als steun bij gewichtsverlies

Groene thee is tegenwoordig de nieuwe rage met allerlei supplementen die worden verkocht met het oog op gewichtsverlies. Anderen beweren dat je groene thee kan drinken en afvallen. De echte vraag komt neer op: ‘Wat is de waarheid? “Kun je echt groene thee drinken om gewicht te verliezen?

Eenvoudig antwoord.
Het eenvoudige antwoord is: Ja. Je kunt inderdaad groene thee drinken voor gewichtsverlies. Maar het antwoord is een beetje ingewikkelder dan dat.

EGCG.
De reden dat groene thee goed is voor gewichtsverlies is een chemische stof EGCG of epigallocateghin gallate. Deze chemische stof is direct beschikbaar in groene thee en veroorzaakt een proces genaamd thermogenese. Thermogenese is het proces waarbij het lichaam reageert met EGCG.

Beweringen.
In sommige supplementen en boeken wordt beweerd dat groene thee de sleutel is tot een dunner lichaam. Je start met het drinken van de thee en je verliest gewicht en centimeters. Dit zal je veel dunner maken en het houdt niet veel werk in. Dit kan een beetje een vereenvoudiging zijn van de beweringen, maar voor de meesten is dit juist.

De waarheid.
De waarheid is een beetje anders dan de beweringen. Als je genoeg groene thee drinkt, zal je lichaam 70-80 extra calorieën per dag verbranden. Het verbrandt nooit meer dan 80 calorieën per dag. In de veronderstelling dat alles in je leven hetzelfde blijft, zal je ongeveer een halve kilo extra verliezen om de 44 dagen. In een jaar zou dat ongeveer 5 kilo zijn.

Gezien het feit dat u niets doet om deze calorieën te verbranden, is 5 kilo niet zo slecht. Het is echter niet hetzelfde als een verlies van 5 kilo in de komende maand, slank worden van het drinken van groene thee, of een van de andere beweringen die je misschien tegenkomt.

Hoeveel thee?
Nu komt er een deel dat moeilijk is voor velen van ons. Om deze resultaten te zien moet je een minimum van drie koppen groene thee drinken. De meeste studies stellen dat je eigenlijk vijf bekers moet drinken. Dat is veel groene thee voor de meesten van ons.

Groene thee innemen.
Als je moeite hebt om groene thee te drinken probeer het dan koud. Probeer het gemengd met fruit of met munt”thee”. Probeer het als witte thee die minder bitter smaakt. Je kunt er zelfs honing aan toevoegen.

Groene thee Supplementen.
Voor de meeste mensen lijkt het een stuk makkelijker groene thee in te nemen in de vorm van supplementen. Het is immers allemaal verpakt zonder de vijf bekers. Het probleem met groene thee supplementen is dat je geen manier hebt om te weten hoeveel cafeïne is verpakt in een van die supplementen. Cafeïne in hoge doses kan gevaarlijk zijn, zodat het veiliger is om je weg te drinken naar een dunner lichaam.

Groene thee kan je helpen gewicht te verliezen. Natuurlijk is het niet veel en je zult geen super model worden alleen door het drinken van thee. Het kan nochtans een verschil maken als onderdeel van een dieet en gezond trainingsprogramma.

Schrijf een reactie