Afslank Artikelen

Hoe het Hongergevoel en Extra Kilo’s te Voorkomen

Wil jij een goede manier vinden om je eetlust te bedwingen? Wil jij die extra kilo’s voorkomen? Dan kun je hier wat handige informatie vinden over hoe je deze doeleinden kunt bereiken.

Let op Wat je Eet
In veel gevallen krijgen mensen met overgewicht te kampen niet zozeer doordat ze ongezond eten, maar doordat ze simpelweg te veel eten. Hier is echter een makkelijke oplossing voor. Zet al die grote borden en schalen op zolder en koop kleinere borden.
Wat ook wil helpen is het drinken van een glas water of het eten van een beetje fruit voor de maaltijd.

Maak je Maaltijden Kruidig
Het eten van gekruid eten zorgt er ook voor dat je je sneller vol voelt. Oregano, ui, pepers en knoflook zijn gezonde kruiden.
Probeer zout en zoet voedsel te mixen. Kies creatieve recepten uit zoals zoet en zuur Chinees voedsel. Vermijd te veel zout en kook zelf je maaltijden in plaats van kant en klare producten te kopen.

De Presentatie van een Maaltijd Telt
De manier waarop je een maaltijd presenteert is belangrijk. Als je maaltijd er goed uitziet dan zal deze waarschijnlijk ook beter smaken dan wanneer je gewoon alles op een hoop gooit. Zorg er daarnaast voor dat je maaltijden veel groentes bevatten in plaats van proteïne. Groentes zitten vol met water en vezels en beide zijn goed voor je lichaam.
Het is belangrijk om langzaam te eten want hierdoor verminder je je hongergevoel. Het duurt even voordat je hersenen het signaal ontvangen dat je vol zit. Als je vol zit en toch door eet zal je zeker wat extra calorieën opnemen waardoor je aankomt.

Psychologische Trucjes
De trucjes die je toe kunt passen om gewicht te verliezen kunnen tot gewoontes uitgroeien. Belangrijk is dat je voldoende nachtrust krijgt zodat je lichaam beter functioneert. Als je niet genoeg slaapt zal je metabolisme langzamer gaan werken waardoor je ook zeker zult aankomen.
Het is ook goed om een lichte maaltijd te eten voor je diner en voedsel te eten waarvan je slaperig word. Vermijd cafeïne laat op de avond. Eet ook geen gekruid eten voor je gaat slapen en drink een glas melk voordat je naar bed gaat. De hierboven genoemde tips zullen ervoor zorgen dat je beter slaapt en afvalt.

Schrijf een reactie