Afslank Artikelen

Hoe verminder je je buikvet? De 5 beste tips!

Vrouw die haar buikvet meet

Heb je een buikje en heb je moeite om het vet rond je middel weg te krijgen? Dat is niet zo raar, want buikvet is hardnekkiger dan overtollige pondjes elders op je lichaam. Hoe meer buikvet je hebt, hoe moeilijker je er vanaf komt. Toch is het de moeite waard om dit te blijven proberen. Niet alleen om uiterlijke redenen, maar ook voor je gezondheid. Buikvet kan namelijk tot allerlei aandoeningen leiden. Lees snel verder voor de 5 beste tips om sneller je buikvet te verminderen!

1. Sla geen maaltijden over

Veel mensen denken onterecht dat maaltijden overslaan hen kan helpen afvallen. Niets is echter minder waar. Hiermee vertraag je namelijk je metabolisme, waardoor je lichaam minder snel vet verbrandt. Het is beter om wel ontbijt, lunch en avondeten te eten en kleinere porties van gezondere voedingsmiddelen te kiezen.

2. Eet voldoende eiwitten

Zorg dat je gedurende de dag voldoende eiwitten binnenkrijgt, door ze in ieder van je maaltijden op te nemen. Kies bijvoorbeeld voor eieren, mager vlees of vis, peulvruchten, noten en eiwitrijke granen zoals quinoa. Eiwitten geven je lichaam energie en helpen je spieropbouw. Hierdoor versnelt je metabolisme, waardoor je sneller buikvet verbrandt. Bovendien heb je minder snel trek als je voldoende eiwitten binnenkrijgt. Zorg dat minstens 25% tot 30% van je dagelijkse hoeveelheid calorieën uit eiwitten bestaat.

3. Minder zout, meer pepers!

Veel van onze maaltijden bevatten teveel zout. Dit kan leiden tot een te hoge bloeddruk. Bovendien vertraagt het je metabolisme. Kook daarom zonder zoutrijke ‘pakjes en zakjes’ en kies voor verantwoord zout, zoals Himalaya zout, Keltisch zeezout of kruidenzout. Om je maaltijden extra pit te geven, kun je meer hete pepers aan je recepten toevoegen. Deze bevatten veel mineralen en voedingsstoffen en helpen je lichaam vet verbranden. Voeg ze toe aan gekookte groenten, dan hebben ze nog meer effect.

4. Vermijd toegevoegde suikers

Uit diverse onderzoeken is gebleken dat geraffineerde suiker bijzonder schadelijk is voor je metabolisme. Je lever heeft moeite met het verwerken van grote hoeveelheden suiker, waardoor deze het allemaal als vet moet opslaan. Vermijd dus waar mogelijk snoep, koek, zoete toetjes en voorbewerkte voedingsmiddelen, waar regelmatig veel verborgen suikers in zitten. Helemaal rampzalig voor je slanke lijn zijn ‘vloeibare suikers’, in de vorm van gezoete (fris)dranken. Hiermee krijg je nog sneller ongemerkt teveel suiker binnen.

5. Drink groene thee!

Groene thee is je geheime wapen tegen buikvet. Het versnelt je metabolisme en helpt je lichaam afvalstoffen af te voeren. Drink eens een maand lang twee kopjes groene thee per dag en je zult het resultaat kunnen zien aan je buik en middel, mits je niet alle bovenstaande tips negeert.

verleidingen

 

Een complete aanpak voor een strakke buik

Zoals je hierboven hebt kunnen lezen, is er aan buikvet veel te doen. Wil je graag snel resultaat zien, dan doe je er goed aan deze adviezen te combineren. Gelukkig zijn er genoeg smakelijke hapjes en drankjes, zoals eiwitrijke voedingsmiddelen, pittige pepers en groene thee, die je juist verder op weg helpen. Richt je op de lekkere dingen die je wél mag, dat motiveert meer dan focussen op wat je moet laten.

Wat ga jij doen om een strakkere buik te krijgen?

Vond je dit een interessant artikel? Deel het dan op social media!

Schrijf een reactie