Afslank Artikelen

Ontdek onbekende voordelen van afslankoefeningen

De vele gunstige effecten van afslankoefeningen. De bekende en de minder bekende..

Trainingsprogramma’s, dieetplannen, dieetsupplementen, afslankgadgets, afslankcremes, boeken over afvallen; wanneer we op zoek zijn naar een manier om af te slanken worden we er mee doodgegooid. Plotseling kom je ze overal tegen: in het winkelcentrum, bij vrienden en misschien zelfs bij jezelf op zolder.

Toch weten we al sinds het begin van deze eeuw heel zeker dat het enige wat echt helpt tegen overgewicht gezond eten en voldoende bewegen is. Tegen de achtergrond van alle hippe dieeten en exotische supplementen klinkt het bijna oubollig, maar de enige manier om weer een strak en fit lijf te krijgen is door het doen van afslankoefeningen.

Leveren ouderwetse oefeningen echt meer op dan alle nieuwe technologieën? En misschien nog wel belangrijker: werkt het voor iedereen? Werkt het ook voor mij?

Ontdek de vele gunstige effecten van het doen van afslankoefeningen

1.Een oude wijsheid, maar daarom nog niet minder waar: door het doen van veel lichamelijke oefeningen verbetert je stofwisseling. Hoe sneller je stofwisseling hoe meer en hoe sneller vet verbrand wordt.
2.Wanneer je regelmatig sport of fitnesst voel je je na een dag werken minder moe. Het lichaam raakt er aan gewend dat het meer energie moet produceren.
3.Door het doen van fitness daalt je bloeddruk. Als je lijdt aan hypertensie is sporten dus dubbel gezond.
4.Meer bewegen zorgt er ook voor dat het oxidatieproces in het lichaam versterkt wordt; je verbrandt daardoor meer vet.
5.Oefeningen verhogen de concentratie HDL (High density lipoprotein) in je lichaam. HDL is ‘goed’ cholesterol dat beschermt tegen hart- en vaatziekten.
6. Fitness of sporten verhoogt ook het hemoglobineniveau in het bloed. Hemoglobine zorgt voor de oxygenatie van cellen en weefsel waardoor het lichaam gevoed wordt.
7.Door het doen van oefeningen versterk je je spieren waardoor ze minder snel aangetast worden door ziekten of scheuring.
8.Door veel te bewegen verminder je het triglycerideniveau in je vet, waardoor je gezonder en slanker wordt.
9.Oefeningen kunnen er ook voor zorgen dat je bloedsuikerniveau zich beter aanpast aan wat je lichaam nodig heeft.
10.Het grootste voordeel van gezond bewegen is misschien wel dat het zowel de spijsvertering als je slaappatroon verbetert. Als je ‘s-nachts vaak moeilijk in slaap valt, zul je merken dat ook dat gemakkelijker wordt.

Zoals je ziet heeft gezond bewegen, of dat nu fitnessen op de sportschool, sporten in teamverband, afslankoefeningen, joggen of gewoon een stevige wandeling is, veel gunstige effecten voor de gezondheid. Het helpt je niet alleen af te vallen, maar het versterkt ook je algemene lichaamsconditie. Je zult merken dat je veel minder vatbaar voor ziektes wordt. Niet alleen de ziektes die een gevolg zijn van overgewicht, maar ook ziektes die veroorzaakt worden door virussen en infecties.

Schrijf een reactie