Afslank Artikelen

positieve benadering van afslanken

Hoe ontwikkel je een positieve kijk op afvallen?

Afslanken is voor de meeste van ons een heel gevecht. Je kunt af en toe een slag winnen, maar je moet steeds op je hoede zijn – daar komt de volgende verleiding al weer om de hoek kijken. Er zijn vele goede afslankproducten, dieeten en afslankprogramma’s op de markt. Toch moet je het uiteindelijk helemaal zelf doen. Hoeveel je vrienden en familie je ook ondersteunen, uiteindelijk moet jìj het gevecht aangaan. Je kunt niemand de schuld geven, maar als het je lukt, heb je het ook helemaal zelf gedaan.

Vergeet even je dieet, je oefeningen en je supplementen, en probeer een antwoord te vinden op de volgende vraag: wie bepaalt of je succesvol bent of niet? Wat heb je nodig om steeds de juiste beslissing te nemen, ook als het niet makkelijk is: precies: een positieve houding. Zolang je geen positieve kijk op afvallen hebt gaat het je nooit lukken. Zolang je niet geloofd in jezelf zul je het strenge regime van een dieet en de inspanning van de steeds weer terugkerende oefeningen nooit vol kunnen houden.

Een negatieve kijk op afvallen …. Mislukking gegarandeerd!

Ben je iemand die altijd de negatieve kant van een zaak ziet? Ben je van nature een pessimist? Dan zal afvallen niet meevallen. De geest en het lichaam werken op elkaar in. Wanneer je met je geest niet echt geloofd dat je het kan, zal het lichaam het nooit kunnen opbrengen.

Het gevecht tegen je overgewicht is een gevecht dat je alleen kunt winnen als je er honderd procent klaar voor bent. Alleen als je er zeker van bent dat je de slag kunt winnen, zul je daarin slagen. Hoe kun je nu zo’n positieve houding ontwikkelen? Hieronder vind je een paar bruikbare tips.

Tips voor het ontwikkelen van een positieve kijk op afvallen

Een van de beste dingen die je kunt doen is het zoeken van een groep mensen, mede-dieeters of familieleden, die je willen ondersteunen en aanmoedigen. Het allerbeste is het om mensen te vinden die weten wat je doormaakt en in dezelfde situatie zitten of zaten. De volgende stap is lezen. Lees zoveel mogelijk succesverhalen van mensen die er in geslaagd zijn af te vallen. Dit werkt motiverend. Als anderen het hebben gedaan, waarom zou jij het dan niet kunnen?

Vind een dieet en trainingsprogramma dat bij jou past. Wees flexibel en stel realistische doelen. Het behalen van doelen geeft je zelfvertrouwen en positivisme. Wanneer je de juiste methode hebt gevonden en realistische doelen stelt en behaald, ontwikkel je het gevoel alles onder controle te hebben en te kunnen bereiken wat je wilt.

Het hele verhaal laat zich kort samenvatten: een positieve houding leidt tot een positief resultaat. Vergeet het negativisme en begin vandaag nog aan een positievere houding te werken! Je zult zien dat ook jij af kunt vallen!

Schrijf een reactie