Afslank Artikelen

Uit Eten Zonder Je Dieet Te Ruïneren

eten zonder je dieet te verknoeien

Veel mensen die op dieet zijn gaan niet meer uit eten vanwege het calorie-rijke voedsel in restaurants. In feite is daar geen reden voor.

Restaurants zijn berucht om hun enorme porties met vele dikmakende ingrediënten; restaurants proberen hun gerechten zo smakelijk en aantrekkelijk mogelijk te maken. Dit betekent echter nog niet dat je niet uit eten kan gaan.

Hier zijn een paar tips om je dieet ook in restaurants onder controle te houden:

  • Kies van tevoren wat je gaat bestellen. Het merendeel van de betere restaurants publiceert het menu online. Je kunt vooraf de gezondste gerechten uitkiezen en ze alvast bestellen zodat je niet verleid wordt wanneer je de andere keuzes ziet. Als het menu niet online beschikbaar is, kun je ze vragen het menu naar je te mailen, of je kunt bij eerste bezoek het afhaalmenu meenemen voor de volgende keer.
  • Kies een voorgerecht als hoofdgerecht. Voorgerechten zijn kleiner; dit bespaart je calorieën en geld. Als je denkt dat je niet genoeg hebt aan een voorgerecht bestel dan een vegetarische salade.
  • Blijf uit de buurt van gerechten met ‘vet’ klinkende namen. Vermijd vette gerechten, tenzij dit een speciale gelegenheid die het waard is alle dieetregels aan de kant te schuiven. Olie, boter, room, saus en jus zijn allemaal verboden. Vermijd gesmoorde en gepaneerde gerechten en gerechten die van een beslag worden gemaakt.
  • Vraag om een aangepast menu. Veel restaurants zijn tegenwoordig, nu er zoveel mensen op dieet zijn, bereid de klant hierin tegemoet te komen. Zonder al te veel af te wijken van het origineel kunnen veel gerechten dieet-vriendelijk gemaakt worden.
  • Kies geen gefrituurde vleesgerechten. Elke andere bereidingswijze is beter: braden, koken, grillen, pocheren of stomen. Als u kipgerechten bestelt, vraag dan of ze de huid verwijderen of doe het zelf. Probeer wit vlees in plaats van donker. Kies magere delen zoals de flank of de lendenen.
  • Vermijd de onbeperkt-eten-val. Dit betekent waar voor je geld, maar niet voor je dieet. Het is beter gerechten met vaste porties te kiezen.
  • Bewaar de helft van de gerechten. Laat jezelf niet verleiden om teveel te eten. Als de porties te veel boven de toegestane calorieën uitkomen, vraag dan aan de ober om direct de helft van het gerecht in te pakken..
  • Wanneer je eten afhaalt, doe dan de helft van je afmaaltijd in de vriezer. Je kunt ook als je lijnt maaltijden afhalen. Vergeet alleen nooit je calorie-grenzen en vries het teveel in zodat je niet in de verleiding komt teveel te eten.
  • Vermijd buffetten Wanneer je menu’s al te verleidelijk vindt moet je je zeker niet blootstellen aan de visuele en olfactorische verleidingen van de gerechten zelf – dat is teveel om te weerstaan. De enige oplossing is om buffetten helemaal te vermijden.
  • Ga niet uit eten wanneer je honger hebt. Eet een gezonde snack voor je uit eten gaat. Dit houdt je eetlust in toom en stelt je in staat jezelf onder controle te houden tijdens de maaltijd.

Schrijf een reactie