De Populairste Diëten

Val op tijd af voor de feestdagen

De meesten van ons kijken uit naar de feestdagen. Dit is de tijd waarin families, vrienden en bekenden gezellig samenkomen en feestvieren. Omdat er wat te vieren valt, wordt er veel lekker eten klaargemaakt. Daarnaast zijn er natuurlijk allerlei parties die je niet mag missen.
Misschien wil je wel zodat je er tijdens de feestdagen voor je familie perfect uitziet. Of je wilt op de kerstreceptie op je werk verschijnen in dat leuke jurkje. Of je wilt alvast wat kilo’s verliezen omdat je weet dat ze er tijdens de feestdagen weer aankomen. Wat ook je redenen zijn, hier kun je wat tips lezen die je helpen af te vallen voordat de feestdagen beginnen.

Begin op tijd
Als je op tijd slank en fit wilt zijn, begin dan ruim voor de feestdagen. Het lukt je niet in twee weken twee kledingmaten te verliezen. Wat je dus eigenlijk zou moeten doen is beginnen met je voorbereidingen voor de komende feestdagen zodra de vorige feestdagen voorbij zijn: juist ja, op 1 januari.
Dit klinkt misschien vreemd, maar het is zo gek nog niet. Hoe vroeger je begint hoe meer kilo’s je kwijt kunt raken. En als je dat toch van plan was, waarom zou daar dan niet het hele jaar voor gebruiken? Op deze manier wordt afslanken een deel van je levenstijl en niet alleen een voorbereiding voor de feestdagen.

Wordt nù actief
Als het inmiddels al weer herfst is, en je nog maar een paar weken hebt, begin dan nu actiever te worden. Gezond bewegen betekent zoveel mogelijk bewegen zonder je lichaam geweld aan te doen. Schrijf je in op de sportschool, ga op yoga, wandel naar het werk, laat de hond uit en speel buiten met de kinderen. Zolang je jezelf in beweging houdt, verbrand je meer calorieën dan je binnenkrijgt. En nu we het toch over calorieën hebben …..

Eet bewust
Let op wat je eet. Eet meer gezonde voeding en laat ongezond voedsel met veel vetten en carbohydraten links liggen. Wees je ervan bewust dat je ook deze voedingstoffen nodig hebt, maar zorg er voor dat je er niet te veel van binnen krijgt.
Probeer per maaltijd minder te eten, maar eet meer maaltijden per dag. Meer kleinere maaltijden verbeteren je stofwisseling, en voorkomen dat je je hongerig voelt. Minder maar vaker eten zorgt er ook voor dat je energieniveau hoog blijft – en dat heb je weer nodig voor het doen van je oefeningen..
Het is verleidelijk een van de vele wonderafslankmiddelen aan te schaffen. Doe het niet. Deze producten beloven snelle resultaten, maar als ze al effectief zijn, dan zijn ze dat alleen op de korte termijn. Zo veel mogelijk bewegen en gezond eten zijn de beste en veiligste manier om gewicht te verliezen.
Maak er geen drama van als het je niet lukt voor de feestdagen genoeg kilo’s te verliezen. Het ergste wat je kan overkomen is dat je een nieuwe jurk moet kopen. Wat maakt het uit als je nog niet op je streefgewicht zit? Als je je maar gezond, energiek en fit voelt.
Maar vergeet niet ook na de feestdagen door te gaan met je afslankprogramma. Misschien heb je dan tijdens de feestdagen van volgend jaar wel dat perfecte lichaam.

Schrijf een reactie