Hulpmiddelen Voor Het Afvallen

6 Tips om eerder van je overgewicht af te komen

Inleiding
De beste manier om af te vallen is een combinatie van diëten en lichaamsbeweging. Deze combinatie is zo effectief omdat op deze manier meer calorieën worden verbrandt dan dat we binnenkrijgen. Door de perfecte balans te vinden tussen inkomende calorieën en de calorieën die je lichaam verbrandt kun je ontzettend effectief afvallen. De onderstaande tips zullen je helpen bij het bereiken van de perfecte balans.

Tip nummer 1; Het tellen van de calorieën
Het is van belang eerst te bereken hoeveel calorieën je lichaam nodig heeft om te functioneren. Hierna moet je vaststellen hoeveel calorieën je nodig hebt per dag om je goed te voelen. Lichaamsbeweging kan zo intensief zijn als dat je het zelf maakt. Je kunt bijvoorbeeld gaan wandelen, joggen, zwemmen maar ook gewichten gaan heffen. Het hangt van jou af hoe snel je wilt afvallen.

Tip nummer 2; Het in plaats brengen van een nieuwe levensstijl
Als je eenmaal besloten hebt dat je serieus wilt gaan afvallen dan moet je je ook realiseren dat je dit niet kan doen met een tijdelijk dieet. Als je tijdelijk een dieet volgt zult je na het stoppen hiermee gelijk weer aankomen. Je moet de manier waarop je eet en leeft veranderen in een gezonde manier van leven en eten. Maak lichaamsbeweging deel van je leven en je zult zien dat je binnen ‘no time’ afgevallen bent.

Tip nummer 3; Zoek de steun van een support groep op
Support groepen kun je in de stad of in het dorp vinden waar je woont, maar je kunt ze ook online vinden. Je zult veel steun hebben aan deze support groepen omdat ze je zullen helpen gemotiveerd te blijven waardoor je door kunt zetten met wat je aan het doen bent. Je zult er ook extra tips vinden en je zult verhalen kunnen delen met je groep.

Tips nummer 4; Crash diëten hebben absoluut geen zin
Crash diëten hebben absoluut geen zin, ondanks dat je in eerste instantie vlot zult afvallen. Je lichaam verliest veel glycogeen en water waardoor het zal gaan denken dat het in een noodsituatie zit. Hierdoor zal de stofwisseling vertragen en zul je nagenoeg geen kilo’s verliezen. Het vervelende is echter ook dat als je weer normaal gaat eten je lichaam nog steeds denkt dat het in een noodsituatie zit. Het zal zoveel mogelijk vet proberen op te slaan waardoor je gigantisch vlot aankomt.

Tip nummer 5; Vervang calorie rijke producten met calorie arme producten
Het heeft geen zin continu te onderdrukken dat je bijvoorbeeld trek hebt in ijs. Hierdoor wordt je op een gegeven moment chagrijnig waardoor je er alsnog aan toegeeft. Kies voor een calorie arme variant van het product waar je trek in hebt

Tip nummer 6; Breng variatie aan in je oefeningen
De laatste tip hier is om je lichaamsbeweging routine te blijven veranderen, zodat je lichaam er niet gewend aan raakt en jij je niet gaat vervelen. Ga dus niet alleen joggen, maar probeer ook iets anders tussendoor zoals klimmen.

Schrijf een reactie