Hulpmiddelen Voor Het Afvallen

De zes effectiefste oefeningen

Inleiding
Lichaamsbeweging en het doen van oefeningen blijven de meest effectieve manieren om van dat overgewicht af te komen. Er zijn traditionele vormen van lichaamsbeweging weermee al sinds mensenheugenis het gewenste effect bereikt kan worden. Veel mensen denken echter niet aan de voor de hand liggende vormen van lichaamsbewegingen.
Vooral niet omdat ze denken dat het toch niets helpt. Men moet zich echter realiseren dat elke oefening of vorm van lichaamsbeweging effectief kan zijn, als het maar goed toegepast of uitgevoerd wordt. Hieronder staan zes vormen van lichaamsbeweging of oefeningen beschreven die in de fitness wereld als meest effectieve beschouwd worden. Als je deze onderstaande oefeningen juist uitvoert zullen ze niet alleen bijdragen aan het afslanken, maar ze zullen je ook over het geheel beter doen voelen.

Het overgewicht eraf lopen
Onderzoek heeft aangetoond dat wandelen ontzettend gezond is voor de mens. Het verbrandt calorieën en het doet je hart sneller pompen waardoor het sterker wordt. Het mooie van wandelen is dat het overal en wanneer je maar wilt gedaan kan worden. Je zit dus niet vast aan openingstijden van de sportschool en je hebt er evenmin toestellen voor nodig. Het is zelfs goedkoper dan fietsen, wat voor sommige te duur is omdat ze een fiets moeten aanschaffen. Met wandelen kun je ongeveer 500 calorieën per uur verbranden. Als je dus een lekkere wandeling in het bos maakt dat zo’n drie uur in beslag neemt dan verbrandt je dus 3500 calorieën, wat ongeveer een pond is. Wandelen is dus zeer zeker de moeite waard.

Aerobic voor een gezond en vetvrij hart
Aerobic oefeningen kunnen in het comfort en de privacy van je eigen huis gedaan worden. Je hoeft helemaal niet een duur lidmaatschap bij de sportschool te nemen om deze oefeningen te kunnen doen. Op het internet is tegenwoordig een grote collectie aan fitness apparatuur te koop, zoals springtouwen, dans matjes en andere lichte apparatuur. Aerobic heeft als groot voordeel dat je er niet alleen mee afvalt, maar dat je ook vlot uithoudingsvermogen mee opbouwt. Andere voorbeelden van aerobics zijn jogging, fietsen en rennen.

De Captain’s Chair Legs Raise oefening
Deze oefening is ontzettend effectief voor de onderste buikspier en je beenspieren. Je kunt meerdere oefeningen op een Captain’s Chair doen, wat in principe een rek is met armsteunen zodat de benen vrij kunnen hangen. De machine kan bij verschillende online fitnesswinkels gekocht worden en bij gezondheidszaken. Deze oefening wordt als volgt uitgevoerd: je steunt op je ellebogen zodat je voeten een beetje van de grond af zijn. Je kunt heen en weer bewegen (bijvoorbeeld van links naar rechts) waardoor je je buikspieren moet gebruiken. De moeilijkste oefening die je op dit toestel kunt doen is het volledig optrekken van je knieën naar je buik. Door dit te doen moet je zowel je beenspieren als je buikspieren aantrekken waardoor je ze sterker maakt.

Het strekken van de benen
Deze oefening is erg goed voor de buikspieren. Bij deze oefening gaat men op de rug op de grond liggen. Plaats je vingers achter je hoofd en trek je knieën op naar je borst. Kom iets omhoog van de grond met je schouders en hoofd. Strek nu je rechterbeen en breng je linkerelleboog naar je rechterknie. Hou deze houding tien seconden vast en laat dan weer lost. Strek vervolgens je linkerbeen en breng je rechterelleboog naar je linkerknie. Hou deze positie ook tien seconden vast en laat dan weer los. Herhaal deze oefening aan beide kante een aantal maal.

Strakke buikspieren
De torso track oefening is ook een effectieve oefening waarmee vooral de rugspieren getraind worden. Het wordt uitgevoerd door de handvaten van het toestel vast te pakken en langzaam de abs te trekken terwijl men de adem inhoudt. Daarna adem je uit terwijl je langzaam naar voren glijdt op de machine waardoor je lichaam weer in een rechte stand komt. Door deze oefening wordt het lichaam strakker en als je last hebt van je rug is dit een goede oefening om de druk ervan af te nemen.

Zwem je overgewicht eraf
Met zwemmen val je niet alleen af, maar het werkt ook nog eens ontspannend. Het is gemakkelijk om te doen, en is erg effectief als men een gedegen routine heeft opgebouwd. Zwemmen is om veel redenen erg belangrijk. Men vermindert het risico op hart en vaat ziektes doordat men zoveel calorieën met zwemmen verliest. Door te zwemmen verlies je ook vet, wat natuurlijk altijd gezond is om kwijt te raken. En als laatste bouw je met zwemmen spieren op waardoor je er strakker uitziet.

Schrijf een reactie