Hulpmiddelen Voor Het Afvallen

Gemotiveerd blijven voor je dieet door je levensstijl aan te passen

Is jouw poging tot afslanken weer eens mislukt? Troost je, de meeste mensen die willen afslanken falen. Na een aantal dagen of aantal kilo’s raken we op de een of andere manier gewoon de motivatie kwijt om nog door te gaan met het dieet en de lichaamsbeweging. Hoe komt dat nou? We gaan de fout in omdat we in principe gewoon geen motivatie hebben. En motivatie is nu juist de essentiële factor in een afslankprogramma.
Helaas kan niemand anders er voor zorgen dat je afslankt; je moet het helaas helemaal zelf doen. Je moet je realiseren dat jij de enige bent die invloed kan uitoefenen op de gezondheid van je lichaam en het aantal kilo’s dat het weegt. Als je dit eenmaal realiseert – en dan bedoelen we echt realiseren-, dan kun je de motivatie in jezelf vinden om je levensstijl aan te passen op een gezonde manier.
En de veranderingen die je integreert in je leven hoeven echt niet drastisch te zijn. Je moet ze zien als kleine motivatie middelen om jou op het ‘rechte pad der afvallen’ te houden. Mensen die afgevallen zijn kunnen je vertellen dat zij veranderingen in hun manier van leven hebben aangebracht waardoor dit bewerkstelligd is, maar ook dat zij zich hier continu van bewust moesten blijven en dat ze hieraan moesten blijven werken! Mensen die de noodzakelijke veranderingen gewoonweg niet toepassen in hun leven zullen ten prooi vallen aan het jojo effect: je valt vijf kilo af, en een aantal weken later zit er zes kilo bij op!

Verander je manier van leven:
Je kunt verandering in je leven aanbrengen door de volgende dingen te doen:

  • Vermijd voedsel dat gefrituurd is; kies voor gezonder gegrild voedsel.
  • Vermijd snoepgoed en (onnatuurlijk) zoet voedsel; kies voor fruit als je trek in iets zoets hebt.
  • Vermijd geraffineerde koolhydraten; kies voor volkoren producten
  • Drink eerst een glas water voordat je eet als je trek hebt.
  • Hang niet de hele dag op de bank, maar loop rond en doe dingen in huis of buitenshuis.
  • Vermijd frisdrank; kies voor water of natuurlijke verse sappen.

Dit zijn maar kleine veranderingen, maar ze zullen een gigantisch resultaat hebben. Wat de meeste mensen niet realiseren is dat het deze kleine dingen zijn die ervoor zorgen dat de kilo’s er bij aan vliegen. Veel mensen realiseren zich niet welke slechte gewoontes ze hebben.
Met alles dat je doet in je leven geldt dat als je het resultaat ziet van je inspanningen, je een ontzettende motivatie ‘boost’ zult krijgen. De bovenstaande kleine veranderingen in je leven zullen je niet alleen helpen je streefgewicht te behalen, maar als je eenmaal met je dieet gestopt bent zullen deze kleine dingen ervoor zorgen dat je je streefgewicht behoudt.
Wat je ook zeker moet onthouden met afslanken is dat je doelstellingen realistisch en haalbaar moeten zijn. Bovenstaande veranderingen lijken misschien klein, maar het effect dat ze zullen hebben op je gezondheid is aanzienlijk! Eet meerdere kleine maaltijden per dag, en als je tussendoor trek hebt kun je een appel eten in plaats van een koekje of chocola. Een kleine verandering, maar wel een met impact. Wees je bewust van wat je in je mond stopt, en stop met slechte gewoontes. Kleine wijzigingen in je dieet kunnen een geweldige impact hebben op je slanke lijn!

Schrijf een reactie